11.24.2010

Pengertian Multilevel Marketing Yang Sebenar

Multilevel Marketing (MLM) memang mengarut!

Teringat masa aku di kampus dulu, selalu aku dengar member-member masuk MLM. Duit PTPTN diorang guna buat modal bisnes yang kononnya akan dapat pulangan lumayan sampai jutaan ringgit bila diorang graduate nanti.

Ada member-member yang ajak aku join - tapi aku tak layan MLM ni. Pada aku MLM ni bullshit!
Bila aku refused nak join, diorang gunakan ayat psycho camni, "Nanti kalau kau tengok aku bawa kereta sport, kau jangan menyesal tak join benda ni"

Lough-out-loud! In the end kereta sport nya tak nampak, degree diorang ntah ke mana, PTPTN still kena bayar.

MLM dengan mudahnya boleh ditafsirkan sebegini rupa:


Sumber maklumat diperolehi disini

P.S. Sesiapa yang ada plan nak join MLM, think again.

No comments: